måndag 30 augusti 2010

Systrar

Jag fick för ett tag sedan veta att en bekant till mig, precis förlorat sin syster i en mycket svår sjukdom. Det finns inte ord för vad jag skulle känna eller hur jag skulle må, om det hände mig. Mina systrar betyder verkligen allt för mig. Som storasyster är det svårt att låta bli att försöka skydda småsystrarna lite för mycket ibland. Det går liksom inte. Alla måste få lära sig av sina egna misstag och erfarenheter. De kan bli irriterade på mig när jag ger råd och kommer med synpunkter på deras liv, men det är bara för att jag bryr mig. Jag förstår att de blir irriterade ibland, det hade jag nog också blivit. :)

Innan jag åkte ner till Lund igen, träffades alla vi fyra systrar och åt en liten avslutningsmiddag på Vapiano. Så glad att jag har dem!

1 kommentar:

  1. Vilket fint inlägg, jag blir alldeles tårögd av att läsa det! Vi är otroligt glada att vi har dig också och även om du är ambitiös med råden så är de varje gång otroligt kloka och sanna. Jag saknar dig redan storasyster! Puss

    SvaraRadera