lördag 6 februari 2010

Jag existerar fortfarande!

På sista tiden har jag haft lite otur. Jag brukar inte ha det, men nu har det kommit mycket på en gång.

Vattnet i lägenheten rinner väldigt dåligt. Måste ta hit en rörmokare som fixar det.
Propparna i köket går konstant, en elektriker får byta ut proppen på sex watt till tio.
Jag har varit utan tangentbord i tre (!) veckor, pga att SchenkerPrivpak varit urusla med att leverera. Oerhört frustrerande.
Min duktiga, stationära Dell-dator bestämde sig (när tangentbordet väl kom) för att det var dags att lägga av. Den är nu inne på backup-fix hos datorreparatören. Har bestämt mig för att strunta i at reparera den, bara lägga över hårddisken på em backup och istället köpa en ny, bärbar dator. Har haft min stationära i sju år tror jag.
Jag var på "Snabba Cash" förra lördagen. Bra film måste jag säga, blev förvånad! Åt popcorn, varav ett fastnade i halsen, på sidan, ungeför vid mandlarna. Fick inte ut det och har haft ont där sen dess. Det kan ju inte sitta kvar? Måste ha blivit något upprivet sår eller så. Min handledare på vårdcentralen Södertull, tittade i halsen och sa att hon inte kunde se något.

Jaja, ibland blir det så, allt på en gång!

Men jag har det inte dåligt i övrigt! Lägenheten är supermysig och jag trivs så bra! Jag klarade tentan också, med god marginal vilket kändes skönt. Jag har varit på praktik på vårdcentral i tre dagar den här veckan och fått göra en massa skoj! Bland annat fick jag lägga lokalbedövning och skrapa bort en hudförändring, rektoskopera och skriva ut recept. Nu känner jag mig peppad på allmänmedicin igen. Har även varit inne mycket på pediatrik. Jag har några år på mig att fundera ut...

Igår var jag på middag hos Fanny och John, sen gick vi till Myntha och såg duktiga Miss Dilemma spela. Hon spelade även på J:s klubb "Maison House" i Lund förra våren. Grym tjej! Ikväll kommer Rebecka över till mig. Nu måste jag plugga lite sjukdomar i magtarmkanalen. Imorn ska jag köa till Lundakarnevalens upprop.

Måste hitta en bra, bärbar dator. Några tips?

6 kommentarer:

  1. Förutom att prestandan bör vara på topp, så tycker jag att det är viktigt att man trivs med tangentbord och skärm. En sådan där glansig skärm är icke att rekommendera emedan man då knappt ser något alls vid minsta ljus utifrån. Själv har jag lite svårt för bärbara datorer då det tar sådan himla tid att skriva på, jämfört med stationära, även om problemet går att avhjälpa med separat tangentbord, respektive mus; fast hur ofta orkar man släpa med sig dessa datatekniska attiraljer? Så kolla tangentbord och skärm noga om du själv tycker att dessa komponenter är viktiga.

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Jag håller absolut med dig om att det är lättare att skriva på "externa" tangentbord. Nu har jag både mus och tangentbord som jag kan koppla trådlöst till datorn så det är bra!

    SvaraRadera
  3. En annan sak man bör beakta är ev. inbyggt 3G-modem och WLAN-kort.

    SvaraRadera
  4. Hej Madde! Det här är så sjukt. Jag googlade "lundakarnevalen eftersläppsbiljett" och får upp din blogg. Haha! så roligt att läsa att du har en blogg! jga älskar typ bloggar. haha! Jag köade också i hunda år idag men fick endast biljett till eftersläppet. Yeah, känns skönt att vara tillbaka i Lund eller inte. Du får komma över på lite kaffe snart!!

    Din granne på stora södergatan 23
    Jona K.

    SvaraRadera
  5. och just ja, jag röstar för en MacBook! LÄtt

    SvaraRadera
  6. Hahahaha heeeej Jona! Gud vad roligt! Ja, min blogg är enormt stor och når ut till många fans. NOT. Hehe, men jag gillar också bloggar! Först tänkte jag att det kanske var lite töntigt att blogga och lite weird, typ fläka ut sitt liv. Men jag ser det lite som en dagbok och att få skriva av sig lite då och då, det är skönt. :)

    Lund är Lund. Inget förändras... Självklart kommer jag över på kaffe snart! Hade faktiskt tänkt att bjuda in er tjejer på lite inflyttningsfika snart. Gud vad kul att ses snart!

    Kraaam

    P.S. Jag tror att det blir en Samsung Q320. Pallar inte med att ladda ner extraprogram för att vissa filer och dokument ska fungera. Men de är ju klart snyggast. ;)

    SvaraRadera