onsdag 14 april 2010

Våren är här för att stanna!

Vädret har en enorm påverkan på mitt humör. Är det bara jag som blir glad av det fina vädret? Var ute och sprang första löprundan i Lund för i år igår. Titta vilka fina miljöer! Började i Stadsparken och fortsatte ut mot Väster innan jag vände tillbaka. Ingen träningsvärk än, me den brukar sätta in lite senare va?

Idag satt Fanny, Karin och jag hemma hos mig och pluggade. Kunde sitta ute och äta lunch i solen, på innergården. Underbart! En gammal vän från molekylärbiologprogrammet, Josefine, var hemma i Sverige på besök (hon pluggar också till läkare numera, men i England) och kom upp och kollade en snabbis hur jag hade det. Kul att se henne igen!

Ikväll har jag varit i Malmö på Malmö Läkareförenings årsmöte. Sitter numera där som adjungerad för MSF:s räkning. Det var trevligt. Direkt efteråt stack jag hem till Micke i klassen för lite "avslutningshäng/fest" hemma hos honom. Han ska skriva sitt ISEX-arbete i Ghana och åker på lördag. Så häftigt. Är avundsjuk på att han får resa iväg så långt. Men är samtidigt nöjd med att vara här de sista veckorna innan sommarlovet. Uppembarligen är bästa tiden i Lund under våren. Kolla in bilderna från löprundan i Stadsparken!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar