måndag 7 februari 2011

Avrundar MSF-året

På torsdag har vi årsmöte med MSF Skåne. En ny styrelse ska väljas och det kommer inte bli jag som leder laget framåt längre. Året som lokalordförande i Skåne har varit fantastiskt, verkligen, men med kliniken är det svårt att kombinera skola och ordförandepost. Jag kommer inte att sluta med MSF (kan jag inte göra, det är för roligt och för många saker som jag vill fortsätta att förändra och jobba med!) men mitt framtida engagemang kommer att vara i en annan form än lokalordförande. Jag är dock helt övertygad om att min efterträdare kommer att fortsätta att hålla fanan högt, om inte ännu högre till och med. :)

Hade ett möte med Anja Nylander, ordförande i Medicinska Utbildningsrådet i Lund/Malmö och Daniel Livendahl i MSF ikväll. Vi pratade vinterlov. Vi i MSF Skåne har skickat in en ansökan till nämnden om just vinterlov, nu ligger frågan på remiss hos Medicinska Föreningen (MF). Det var ett bra och givande möte!

Som sagt har det varit ett fantastiskt år med MSF och jag ser fram emot årsmötet på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar