lördag 25 juni 2011

Nattuggla

Sitter uppe och försöker att hålla mig vaken. Ska jobba natt imorn och behöver ställa om dygnet lite. Nu har vi fått många fler pass på jobbet, det känns bra. Jag är som sagt här för att jobba.

Så här såg det ut när jag gick till jobbet tidigt i morse:














Det var fest i Valle idag. Oklart vad de firade för något, men tydligen så bjöds de som ville på frukost på morgonen (därav dukningen mitt i "sentrum"). På eftermiddagen var det lådstapling (Wohoo! Man skulle ha varit där för att förstå hur crazy det var!! Eh...nja...)... Dvs en person hängde i en sele i en lyftkran och skulle försöka bygga ett torn av läskbackar att stå på. Personerna som stod på marken kastade upp nya backar hela tiden. Tydligen var det en tjej på jobbet som hade varit i selen en gång. Det var dagens stora snackis på Valle Bygdeheim.

På kvällen sprang jag en runda och letade efter bävrar hela tiden medan jag sprang. Hittade tyvärr inga. Har hört att det ska finnas. Mathias och Fredrik har sett en och Lotta hörde om en på jobbet som hade lodjur kring knuten. Vi ska kanske gå upp på lodjursspaning en dag, vore sjukt häftigt att få se. Det närmaste jag kom lodjur var en räv som spanade in mig när jag gick till jobbet i morse. Annars är det mest får med koskällor här. Jag vet inte varför, men jag har en återkommande känsla av att Valle egentligen är ett dataspel, som typ Sims eller Age of Empires och att det är min uppgift att bygga staden. Haha. Det vore något. Det känns så medeltida här ibland.

Nu ska jag skriva lite för mammas företag. Hoppas på att kunna vara vaken några timmar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar