lördag 5 november 2011

Les Misérables

Igår åkte jag och Alexandra till Malmö Opera och såg musikalen "Les Misérables". Himla mysig upplevelse. Varför gör jag inte sådant här oftare? Tidsbrist är en anledning, pengabrist en annan (men just den föreställnigen vi såg igår hade billiga priser - bara 120 kronor för personer under 26 år), men jag tror också att jag ibland låser mig lite i mina egna vardagsvanor och glömmer att lyfta blicken från skolan, MSF och allt det "vanliga" som jag brukar göra. Det finns faktiskt väldigt mycket man kan göra i kulturväg, även i Lund och Malmö.

I november kommer jag att ha så kallad "landsortsplacering" på Karolinska i Stockholm. Då kommer jag att vara där en vecka ungefär. Jag och lillasyster Louise ska gå på Melissa Horn en av kvällarna, på Cirkus. Det ser jag fram emot.

Jag själv har sjungit, dansat och spelat teater när jag var yngre. Kan sakna det ibland, framför allt dansen. Ikväll springer jag runt i min lägenhet och sjunger med i Carolina Wallin Pérez tolkningar av klassiska Kent-låtar. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar