måndag 19 september 2011

Allt eller inget

Allt eller inget. Lite så kan man nog beskriva mina engagemang i olika saker i livet. Skola, MSF m.m. Ibland gör jag hur mycket som helst dygnet runt (nästan) och ibland gör jag absolut ingenting och blir nästan totalt passiv.

Kom hem från ortopedakuten för knappt en timme sedan. Blir en sen kväll ikväll också. Har kanske snittat sex timmars sömn/natt den sista tiden. Kanske ännu mindre om jag tänker efter. Det har varit så mycket på sistone! Varje kväll och helg har nästan varit uppbokad.

Jag gillar det jag gör, annars skulle jag förstås inte hålla på med det. Men det är viktigt att sätta egna gränser ibland. September har varit både en hektisk och en väldigt rolig månad för mig. Det kommer inte vara så här hela hösten. Jag kan ofta "köra på" om jag vet att det är under en begränsad tid. Samtidigt är det inte bra att sova så lite som jag har gjort på sistone. Massa människor som är förkylda nu också, vill inte bli sjuk jag med.

Var i skolan hela dagen idag och sedan gick jag med ortopedjouren på kvällen. Spännande och rolig dag! Fick göra väldigt mycket själv. Leda rond på avdelningen, ordinera prover och mätningar, sy sårskada m.m. Känns väldigt kul att jag nästa sommar kan jobba som underläkare. Även fast att det förstås kommer att kännas nervöst.

Nu sätter jag en gräns. Jag ska inte skriva mer i det här inlägget (även fast jag vill). Nu ska jag sova.

1 kommentar:

  1. Vi verkar alla ha samma problem - sömnbrist! Varenda läkarstudent jag pratar med har lite för mycket att göra just nu och det blir helt enkelt för lite sömn. Sen att det oftast är självförvållat med för mycket festande, för mycket pluggande eller för mycket engagemang förutom studierna är ju en annan femma ;)

    Men om du vill slippa min sjuka (vilken tur att du inte hann bli smittad! jag blev sjuk natten efter vi kom hem från arbetshelgen!) så ska du nog se till att sova ordentligt nu sötnos ;) puss

    SvaraRadera