söndag 18 oktober 2009

Arbetshelg med MSF!

Igår morse åkte alla vi som är aktiva i MSF (Medicine Studerandes Förbund) Lund/Malmö på arbetshelg till Simrishamn. Det var en mycket produktiv och givande helg med många bra tankar och idéer. Jag har aldrig varit i Simrishamn tidigare. Vilken fin och mysig stad! Under lördagen fick vi en guidad tur genom staden, mycket uppskattat. Utsikten från mitt och Josefins rum var slående!

Jag gillar verkligen när man sitter flera stycken kreativa, engagerade människor och intensivt jobbar mot samma mål. Vi gick igenom året som gått och vad vi gjort, men framförallt vad vi vill syssla med året som kommer. Jag har varit medlem i MSF sedan jag började läkarprogrammet (januari 2008) men blev aktiv först ett år senare. I september blev jag styrelseledamot i Lund/Malmö. Det är ett bra gäng som är med och jag ser fram emot att fortsätta det arbete som redan bedrivs men också att starta upp nya projekt och driva fler aktuella, fackliga frågor.
Som alltid tar sådana här "MSF-helger" mycket på krafterna. Vi jobbar i princip non-stop med undantag för måltider. Jag brukar vara ganska mör efteråt, så jag borde nog gå och lägga mig lite tidigare i kväll.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar