torsdag 29 oktober 2009

Bakterier...

Visste ni att vår kropp består av fler bakterieceller än egna kroppsceller? Är inte det jättejätteäckligt?! Visste ni dessutom att bara de bakterier som vi bär runt på i tarmarna väger runt två kg? Uäck!

Om detta och mycket annat trevligt får vi läsa om på läkarprogrammet. Jag hade med mig en matlåda till skolan idag, fisk i sås med potatismos. När det var dags för lunch upptäckte vi i klassen att från och med idag hade kafeterian i skolan börjat servera hamburgertallrik. Det var helt enkelt för svårt att motstå, så matlådan fick snällt ligga kvar i min rumstempererade ryggsäck. Oj, oj, vad jag kan tänka mig att bakterierna frodats i matlådan under dagen. Ska jag äta den ikväll eller inte? Pratade med J, han sa att han hade gjort så många gånger och att han kunde tänka sig att äta upp min matlåda annars.

Haha, man blir rätt nojig av att läsa till läkare.
Äta eller ej, vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. NEEEEJ FÖR TUSAN!

    SvaraRadera
  2. när jag jobbade på den italienska restaurangen i cairns så brukade vi ibland käka upp gästernas pizzor när de blev avdukade... och jag har käkat minst hundra minibiskvier som jag "råkat" tappa på golvet på jobbet. så... jag röstar såklart för ja. lite skit rensar magen, som maddes och tinis faster brukar säga.

    /gissa vem...

    SvaraRadera
  3. hej förresten freddan, antar att du sitter i rummet brevid och skriver? hörde att du kom hem. nu ska jag sova. puss på er syrrorna!

    SvaraRadera
  4. jag åt den. IDAG! hahaha, fick bli min lunch. vet inte om det bara var en psykologisk grej, men jag mådde lite illa när jag åt den idag, så jag åt inte upp hela. men inte blivit sjuk än iaf!

    SvaraRadera