söndag 26 december 2010

God fortsättning!

Jag kom hem tillslut. Det var på håret. Efter ungefär 14 olika besked om huruvida flygen från Sturup skulle gå eller ej, om det fanns ersättningsbussar eller inte och så vidare så kom jag iväg. Pga det blåsiga vädret kunde inte flygen starta, för all snö som låg på startbanorna. Det fick bli ersättningsbuss istället. Jag var framme på Bromma strax efter klockan 19 på kvällen. Då var jag ganska så trött. Hade varit uppe sedan strax innan fem på morgonen, för att hinna med mitt tidiga flyg. Kolla bilden nedan (och filmen, som visar hur det såg ut på stationen i Lund när jag väntade på flygbussen)! Det var så mycket snö på vägen och det blåste kraftigt. Min planerade julklappsshopping blev alltså inte av utan fick göras den 24e. Jag var sjukt effektiv, handlade allt jag skulle på mindre än en timme!

Idag var vi på jullunch hos mina kusiner. Det var kul och väldigt god mat. Det var ingen julmat, vilket var uppskattat. Jag tröttnar alltid på julmaten redan efter en måltid. Ärligt talat, vad på julbordet är det som är så himla gott? Jag gillar grönkålen, sillsalladen, rödkålen och julvörtslimpa med senap och julskinka. Köttbullar och prinskorvar... eh va? Det är ju verkligen inte speciellt gott.

Imorn kommer J hem. Det ska bli mysigt att träffa honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar