torsdag 31 mars 2011

Långfrukost

Idag börjar jag först klockan 13. Skönt. Tog en välbehövlig sovmorgon (är fortfarande förkyld och min röst låter som en kråkas, inte kul) och gjorde lite "lyxfrukost" till mig själv bestående av mackor med te. I vanliga fall brukar jag äta gröt. Tidigare var gröt det värsta jag visste. Min farmor brukade göra gröt till sig själv, men vi barnbarn ville aldrig ha. Det var inte förrän jag träffade J som jag började äta det själv. Han gjorde det sedan länge och hävdade att det var en så himla bra frukost, nyttig och billig, men jag vägrade. Efter ett tag vande jag mig. Jag åt nog mer "sylt med gröt" tidigare, än "gröt med sylt". Nu tycker jag faktiskt att det är gott. Brukar äta havregrynsgröt. Det blir mycket godare om man kokar den i kastrull än om man mikrar. Om man vill lyxa till det kan man ha i lite frysta bär under uppkokningen. Annars brukar jag ha russin.

Till min härliga frukost idag läste jag med glädje de fullmäktigehandlingar som kom igår med posten. MSF har sitt nationella fullmäktige nästa helg och det kommer att hållas här i Lund. Vi i MSF Skåne har förberett mötet under året som har gått och det ska bli så roligt! Jag tycker alltid att det är kul med de nationella träffarna. Att få umgås med vännerna i övriga delarna av Sverige, utbyta erfarenheter och diskutera en massa viktiga frågor. Ser fram emot det! Hoppas att Lund visar sig från sin bästa sida, det vill säga - bjuder på sol. Våren i Lund är bättre än "hemma" i Stockholm och det vore roligt att visa övriga Sverige hur vackert det är här på våren, när magnolian blommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar