fredag 26 mars 2010

ÄNTLIGEN visar Lund sig från sin bättre sida!

Aaah, jag älskar det här vädret! Nyss hemkommen från fika med Karro. Vi satt utomhus (!) och tog en kaffe på Nesta, lovely.

I dag skulle vi ha "avslutning" med Patobiologi 2-kursen. Kändes nästan om att det var som när man var yngre och skulle på skolavslutning. Gulligt av kursledningen, men samtidigt... När vi nu inte har något lov att tala om över huvud taget, är det kanske inte så smart att lägga en "tentagenomgång/sammanfattning och kursavslutning" dagen efter tenta, klockan 8.30 på morgonen...? I alla fall, jag pallrade mig upp (sket i genomgången) och gick in för att kolla vad det var för avslutning de hade planerat. Malmöklassen hade fått skumpa och Toffifee, haha.

Men... Ingen där. Schysst avslut. Tack och hej, vi skiter i er! Nej, det var säkert inte så många där så de avslutade väl tidigare. All cred till David och övriga i kursledningen, de har varit toppen.

Jag stannade kvar i skolan, eftersom att vi skulle ha MSF-information för de som går termin ett. Så trevlig klass! Vi i MSF fick jättebra och relevanta frågor och flera av dem kom fram och sa att de ville vara med och engagera sig, jätteroligt tyckte vi förstås!

Imorn ska vi ha kick off för nya styrelsen. Jag tycker det känns oerhört bra och inte minst viktigt, att svetsa samman nya laget så att det känns kul att vara med och engagera sig i MSF. Jag är så glad och stolt över alla som är med och är aktiva, ett riktigt bra gäng. Känns skönt att jag har alla i ryggen. Som ordförande kan man inte göra allt och jag känner ett fint stöd hos de övriga.

Igår var jag på tenta-/födelsedags-/inflyttningsfest hos Hermine i Malmö. Riktigt trevligt. Innan, tog jag, Petra, Amanda och Fanny en drink på Belle Epoque (rekommenderas!). Sjukt goda drinkar! Jag tog en "mintkyss" och det var seriöst den godaste drink jag druckit tror jag. Blev alldeles till mig och frågade bartendern om receptet. Jag fick det och hon blev väldigt glad för det var hon som hade kommit på drinken!

MINTKYSS från Belle Epoque

1 cl mintlikör
2-3 cl vit kakakolikör
1 cl vodka
4 cl citron
1 cl sockerlag

1 kommentar:

  1. Blev du alldeles till dig av en liten drink? :-)

    Man vet aldrig var livets små glädjeämnen kan dyka upp.

    Jag kan nog bli alldeles till mig av ett gott vin. Och alldeles ifrån mig av ett mindre gott vin.

    1890-1914: http://sv.wikipedia.org/wiki/Belle_%C3%A9poque

    SvaraRadera