söndag 28 mars 2010

Läkarserier?

Jag har (hör och häpna!) aldrig följt eller ens tittat på en "läkarserie". Ni vet, Cityakuten, House, Grey's anatomy osv. Den enda serie av det slaget jag tittat på är Scrubs. Skitkul. Det känns dock mer som en humorserie än en läkarserie.

Min kompis Frida, som slaviskt följer Grey's anatomy (Frida läser inte till läkare), har länge tjatat på att jag borde kolla på det. "Men Madde, du som till och med läser till läkare borde verkligen kolla på det!" Har liksom aldrig tagit mig för och det har känts så typiskt på något sätt. Typ alla i min klass kollar ju på såna serier. Jag skojar inte, under T1 träffades vissa och hade "Grey's anatomy-kvällar". Tror jag blivit lite anti. Kanske helt i onödan.

När jag fyllde 24 fick jag första säsongen på DVD av Frida. Nu i helgen har jag redan sett halva, jättebra serie! Kul att jag kan hänga med i diagnossnacket också. Ska kolla på den under påskhelgen. En annan anledning till varför jag inte kollat på serierna är förstås att jag inte riktigt har tid med det. Så nu i påsk ska jag ta mig den tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar