tisdag 12 oktober 2010

Hur skulle världen se ut utan sociala nätverk och virtuella blommor?

Vad är det med mig (/människor)? Vad gör jag uppe nu? Laddar upp bilder på Facebook... Ja, men "alla" har tjatat på mig att lägga upp bilderna från sommaren. Tänkte att ikväll var det dags. Fy... Har knappt kommit halvvägs genom sommarbilderna och det har tagit mig nästan en och en halv timme!

Ok nu tänker ni: "Eh... men skit i det då?".

Men jag kan inte skita i det nu! Inte nu när jag har börjat. Mission completed ni vet? Suck.. Ska kanske vattna min virtuella blomma på Google Desktop lite? Nej, jag skojar inte. Jag har en virtuell blomkruka på mitt skrivbord (alltså skrivbordet i datorn). Den dör inte i alla fall. Det gör mina riktiga, levande blommor.

Har slutat anstränga mig. Försöker snarare ha ihjäl dem (en envis rackare står dock kvar, en sketen palm från IKEA, som jag köpte 2007 när jag flyttade till Lund). Var nära på att lyckas ha ihjäl palmen (hade låtit den torka under en hel sommar när jag var i Stockholm), men så fort pappa kom ner till Lund gav han den vatten och skällde på mig för att jag inte visste hur
man vattnade blommor. Så den reste sig igen kära vänner. Sneglar på mig trött varje dag med sitt enda, fula blad.

1 kommentar:

  1. haha! dr var det min tur att garva högt!

    "sneglar på mig trött varje dag, med sitt enda fula, blad"

    SvaraRadera