onsdag 20 oktober 2010

Taggar till och peppar om!

Idag var det mycket roligare på kliniken. Det behövdes för min motivation tror jag. Fick faktiskt (med lite assistans förstås) sätta ett pleuradrän på en patient idag! Det och skriva dagantecking. Alltid bra att öva.

Det ryktas hej vilt om att snön är på väg, även till Skåne. Booooring!! Inte än, snälla... Aja, skit samma, det är som det är. Hellre snö än regn i och för sig. Hör nu hur det smattrar mot mitt fönster. Snarare regel än undantag att det regnar i Skåne. Det gör faktiskt inte det lika ofta i Stockholm (som jag fortfarande kallar "hemma", fast när jag är i Stockholm säger jag "hemma" om Lund... "Hemma-hemma" kanske är ett bra ord för Stockholm?). Dit ska jag för övrigt nästa helg. Kommer bli kul. Åker upp för ordförandenätverk och representantskap för MSF:s räkning. Alltid kul med MSF-grejer. Träffa andra MSF:are från hela Sverige, diskutera och debattera (vilket jag gillar, som bekant) och nu också få komma hem till familjen lite. Saknar dem här nere. Det gör jag verkligen. Inte det att jag inte trivs i Lund, för det gör jag, men de fattas ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar