torsdag 10 december 2009

Antagningsbesked från VHS

I dagarna får tusentals förväntansfulla personer i Sverige besked om att de har kommit in på sin drömutbildning. Det är bara att gratulera! Jag minns den där dagen för två år sedan, den 10 december 2007, när jag loggade in på min studera.nu-sida och läste på översta raden:

1. Läkarprogrammet, Lunds universitet 330 hp Antagen

Åh vad jag jublade! "Yes!" var det första jag skrek. Haha, jag satt hemma hos Frida, det var på hennes dator jag såg det. Kramkalas och grattisrop från Frida, telefonsamtal och sms till J, familjen och vännerna, åh vad jag var glad! Som jag hade väntat på den dagen.

Efter några dagar när beskedet hade sjunkit in, beställde jag kursböcker, surfade runt på facebook och hittade vår nollningsgrupp i förväg (haha, bara en massa äldrekursare som var med i den, men jag spanade runt där och såg deras storslagna planer för oss nollor) och började mentalt ställa in mig på att börja läsa till läkare i januari.

Jag gläds verkligen med alla som får börja läsa till sitt drömyrke. Grattis! Och till alla er som fått ett positivt antagningsbesked till ett läkarprogram någonstans i Sverige; nu har ni gjort den värsta tentan av dem alla. Ni har kommit in. Nu kommer ni absolut att ta er igenom utbildningen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar