onsdag 2 december 2009

Blodigt värre!

I förmiddags begav jag mig till "Lundatappen" (blodcentralen i Lund). Dels för att be dem ta ett blodprov åt mig som senare skulle skickas till Tobiasregistret för att se om jag kan passa som benmärgsdonator och dels för att anmäla mig till att bli blodgivare. Tobiasregistret fick sina droppar av mig, men tyvärr får jag inte bli blodgivare. Man behövde ha 125 i hemoglobinvärde som kvinna, jag hade 118. Får återkomma om några år och se om det har blivit högre!

Gick direkt därefter till laben som vi hade. "Provtagning". Vi skulle öva oss på att ta venprov på varandra. Det gick utmärkt och jag fick ut ett helt provrör med blod från Richard! Blev lite stolt, haha.

Tips på mellanmål som jag just ätit: kesella, frysta hallon, banan, russin, vaniljsocker och honung. MUMS.

Johan och Anna under laben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar