tisdag 8 december 2009

Lång dag (igen)

Började med att lämna blod till forskning om blodplättar. För det fick jag en biobiljett. Det är tredje gången som jag lämnar blod åt dem. Har nog sällan gått på bio så ofta som jag gör nu! :D Den alltid lika trevliga BMA:n (biomedicinsk analytiker) Siv stack mig. Vi pratade om svårigheter när man ska sticka en liten bebis (av erfarenhet från mitt sommarjobb på neonatalen) och om att Stieg Larsson-trilogins filmer är rätt otäcka.

Helgen med mamma var jättemysig. Vi åt god mat, såg film, promenerade i Lund m.m. Skönt att det snart är jullov och jag får åka hem till familjen. Behöver ladda batterierna. För även om den här terminen har varit mest intressant av alla vi läst så är jag ändå trött. Tenta i januari också, så inte mycket till jullov.
Ikväll ska jag på medel/puls-passet på Friskis. Hinner inte laga och äta middag innan det börjar (kom hem nu och passet börjar 19.30) så det får bli knäckebrödsmackor med kaviar och ägg på. Kanske en banan till. Så jag inte svimmar under passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar