onsdag 23 december 2009

Är det julafton redan imorn?

När jag gick från jobbet idag, ropade alla kollegor "God jul Madeleine!" efter mig. Just det ja, det är julafton imorn. Jag har inte riktigt varvat ner sen jag kom hem från Lund tror jag. Eller, på ett sätt har jag det. Men ändå inte. Det är så mycket som ska fixas när man kommer hem. Julklappar, träffa vänner man inte sett på länge, umgås med familjen, jobba osv. Julstämningen har inte riktigt blommat ut än hos mig. Det kommer den säkert att göra ikväll eller imorgon.

När jag var liten kunde jag inte sova natten innan julafton. Jag vaknade också extremt tidigt (typ vid sex, halv sju). Det är något som knappast skulle hända idag. Klockan gick oerhört långsamt också. Jag försöker tänka tillbaka till när den här övergången skedde. När tappade jag den där magiska känslan? Jag tyckte julen var fantastisk när jag var liten. Det är den idag också, men på ett annat sätt.

Nej, nu är det nog dags för mig att börja slå in mina klappar. Var sjukt effektiv i helgen. Köpte i princip alla julklappar på några timmar. Riktigt stolt. ;)

Alla ni som kör på vägarna i Stockholmstrakten idag, kör försiktigt! Det tog mig nästan 20 minuter extra att köra till jobbet i morse för att det var så halt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar