söndag 13 december 2009

Sköna söndag

Hade jättetrevligt hos Karin igår! Vi var i en superfin och väldigt stor lägenhet, mitt i centrala Malmö. Fick trerättersmiddag som Karin hade lagat alldeles själv, bra jobbat! Därefter gick vi till Brogatan, ett schysst barhäng nära Triangeln.

Idag har det varit strålande väder i Lund! Så himla skönt att äntligen få se solen igen. Var ett tag sen. Lund kammade i somras hem, den mycket åtråvärda titeln "Sveriges molnigaste stad". Lund knep förstaplatsen från Växjö som tidigare hade legat i topp.

Var på gymmet i morse och körde hela mitt gymprogram. Så skönt att träna igen! Börjar redan nu känna av träningsvärken, haha. På eftermiddagen fikade jag med min kompis Hildur, som jag känner genom MSF. Hildur är ordförande i MSF Stockholm och sitter även med i förbundsstyrelsen, centralt i MSF. Det var kul att se henne igen! Det är lite ombytta roller för oss. Hon är från Lund men pluggar på KI i Stockholm och jag är från Stockholm (Lidingö) men pluggar här. Båda beställde in varsin stor, varm kopp choklad med vispgrädde och marshmallows. MUMS. Satt fint med tanke på kylan utomhus.

På torsdag åker jag hem för jullov. Ska bli kul, mysigt och väldigt skönt med ledighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar