söndag 26 september 2010

Endorfinstinn helg

Shoppade loss igår i Malmö. Känns som evigheter sen sist jag verkligen shoppade så mycket som jag gjorde igår och jag var SÅ värd det. Ja, jag erkänner, shopping gör mig glad. Jag är rätt ytlig ibland. Det bästa var nog skorna från Rizzo och tröjan från Tiger.

Idag har jag tränat. Äntligen. Det var också evigheter sen. Det blir jag också glad av för övrigt. Förkylning och en massa annat (läs: skola och MSF) har satt käppar i hjulet för det sedan jag kom tillbaka till Lund. Fasen vad underbart det var! Haha, jag låter rätt präktig, jag vet, men det är sant. Träning tar energi av en för stunden, men ger så mycket mer energi tillbaka i det långa loppet.

Om jag ska palla med mina nya, hysteriska klinik- och jourscheman måste jag träna regelbundet. Annars kommer jag sacka ihop totalt. Dekadens.

Ikväll ska jag och Frida åka till Lunds katthem på "öppet hus". Båda vi älskar verkligen djur och i Lund träffar jag sällan några. Mina små kaniner hemma på Lidingö är ju svåra att snacka med över telefon.. De gör en god gärning, Katthemmet alltså, som tar hand om övergivna katter och hjälper dem att hitta ett nytt hem. De lär ju bli besvikna när jag och Frida kommer dit enkom för att klappa de små liven..

Nu ska jag plugga. Diabetes here we go!

P.S. Wall Street 2 var helt ok, men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar