torsdag 30 september 2010

Fin höstdag i den lilla staden

Jag tycker att det alltid borde vara fint väder. I Lund är det mest molnigt, regnigt och blåsigt under hösten, men idag var det en riktigt fin dag. Vindstilla (nåja, för att vara Lund) och strålande sol. När det är så soligt brukar jag ibland blunda och tänka tillbaka på Frankrike i somras.

Vi hade casepresentation i Malmö idag. Tog bussen hem till Lund och tänkte bara snabbt gå förbi Kattesund och köpa lite frukt och grönsaker på vägen hem. "Snabbt" blev ungefär en timme. Jag träffade hela tiden personer jag kände på vägen, stannade och småpratade med dem och sen tog det sin lilla tid att handla också. Köpte för 165 spänn.. Det är mycket frukt och grönsaker! Men väldigt gott och fräscht att ha hemma. Jag tycker alltid att det fattas något när jag inte äter grönsaker till lunch eller middag. Vana hemifrån. Mina föräldrar har alltid serverat grönt till maten.

Det är lite småstad över det hela. Man träffar alltid någon man känner på stan och så går man och handlar frukt och grönsaker på torget. Det är den charmiga delen av att bo i en småstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar