onsdag 8 september 2010

Möten, möten och åter möten

Nyss hemkommen från möte med Medicinska Föreningens ordförande, Karl Lundblad. Trevligt och bra möte. Vi diskuterade olika frågor som våra olika organisationer driver just nu och vilka vi planerar att driva inom den närmsta framtiden.

Redan i våras träffade jag och Alexandra, MF:s dåvarande ordförande Alan Mohtadi, för ett liknande samtal. Jag tycker det känns bra att vi tillsammans har lyckats vända en gammal, tradig smutskastning, organisationerna emellan, till något positivt och bra!

Nu ska jag iväg på möte med mentorskapsgruppen. Det ska bli trevligt att träffa alla igen, efter sommaren. Samtidigt mellan alla dessa möten, pluggar jag njurmedicin så gott jag kan. Det tar tid att vara ordförande i en så pass stor organisation som MSF Skåne, men det är väldigt kul så jag klagar inte! Det är nyttigt att lära sig att planera sin tid, prioritera och klara av att välja bort vissa saker, även de som är roliga.

En helt annan sak. Jag kan tänka mig att det är många som har sett Youtube-klippet med den unga pojken från Indonesien som röker 40 (!) cigaretter om dagen? Om inte; http://www.youtube.com/watch?v=_te6dLVeqa8

Nu har han i alla fall varit inne på rehab och är rökfri. Haha! Jag vet att jag inte borde skratta, men sättet han svingar runt cigaretten med sina små, knubbiga barnfingrar och rökringarna han formar med munnen... Det är svårt att låta bli. Även som läkarstudent. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar