söndag 8 november 2009

Grattis Pappa!

Idag är det fars dag. Pappa fick fiskar till sitt akvarium, i present av oss döttrar. Det var Frédérique som kom på idén och som fixade allt, tack Fretzie för det! Pappa har alltid haft fiskar. Sedan han var 14 år eller så. I somras gjorde han till slut slag i saken och byggde en damm i vår trädgård hemma på Lidingö. Något han pratat om sedan jag föddes i princip (januari 1986), men han har inte fått för mamma tidigare. Hon var rädd att någon av oss barn skulle trilla i och drunkna i den... Nu är den klar i alla fall! Dessutom har han redan börjat på damm nummer två, på en annan del av tomten. Haha, finns ingenting mellan allt eller inget för pappa!

Andrea har precis gått hemifrån mig. Vi var en sväng på Nova och sen gick vi hem till mig och fikade, vetelängd och te. Gott. Andrea och jag lärde känna varandra i januari 2007, när vi båda var novischer på Göteborgs nation i Lund. Skitkul att se henne igen! Tyvärr hinner vi inte ses så ofta, men varje gång vi gör det är det lika kul. Vi har redan planerat in vårt årliga lussebullsbak också.





1 kommentar:

  1. Varsågod :D han verkade bli väldigt glad, han kunde inte sluta tacka för den fina presenten (och det fina kortet som jag tagit kort på) Puss

    SvaraRadera