söndag 29 november 2009

Lyxig första adventsfrukost

Pannkakor är gott. Min pappa brukade alltid göra det till oss när vi var små. Fyra barn fick snällt vänta på sin tur, eftersom att det tar ett tag att grädda varje pannkaka. Kösystem inrättades för att ingen skulle bli orättvist behandlad och få fler pannkakor än någon annan. Drygt för mig som var äldst, att behöva vänta på att yngsta syrran (sex år yngre) skulle äta upp innan jag kunde få min andra pannkaka.

Stekte pannkakor till frukost i morse och tände första ljuset i adventsstaken jag köpte förra året. Mysigt. Nu ska jag och J gymma tillsammans på Friskis. De har gratis träning för studenter den här veckan så J också kan följa med. Roligt.

I eftermiddag ska jag hem till Louise och hjälpa henne inför en tenta. Sen ska vi käka middag ihop.

1 kommentar:

  1. Mysig med ljus och allt. Och så fint dukat ni har det! Ser verkligen fram emot att komma ner till dig och Lussan om några dagar.

    SvaraRadera