tisdag 17 november 2009

Nu tjuvstartar jag julen

Ska iväg till Karin nu, för att plugga lite. Micke kommer också dit. Vi ska dricka glögg och äta pepparkakor för att göra det hela lite trevligare. Det gjorde vi förra hösten också, när vi pluggade anatomi och histologi.

På söndag ska jag baka lussebullar med Andrea. Också lite av en tradition, tror vi har gjort det sedan 2007 faktiskt. Älskar lussebullar.

Igår fick alla vi systrar mail från mamma (ja, vi är en stor familj så det är mer effektivt att maila då och då, även om vi hörs ofta på telefon). Hon ville ha reda på vad vi önskar oss i julklapp. Hon hade dessutom markerat mailet som "prioritet: hög". Haha. Herregud, det är ju hela fem veckor kvar! Fast fem veckor går fort. Jag åker hem till Lidingö den 17 december, ska bli skönt att komma hem. Träffa vänner, umgås med familjen osv. Ska jobba en del på neonatalen och måste plugga också. Vi har tenta på hela kursen i januari.

Imorn kommer J hem från USA. Har saknat honom de här dagarna så det ska bli jättemysigt att få träffa honom igen och höra om hur de haft det.
Vår gata hemma på Lidingö, bild tagen 29/11 2005 (då min lilla brorsdotter föddes). Såhär mycket snö blir det aldrig i Lund. Hoppas det är lika fint som på bilden när jag kommer hem till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar