fredag 6 november 2009

Resultat av bakterielab...

...ser ni nedan! Jag och Karin fick växt av bland annat Haemophilus influenzae (som jag för övrigt åkte på, efter en resa till Rhodos i augusti 2003, haha). Dessutom såg vi att en annan bakterie vi odlade fram, dödades av vår antibiotikaindränkta papperslapp. Om ni kollar noga ser ni att det är en zon runt lappen som inte är koloniserad av bakterier. Ganska coolt va?

Imorn ska jag träna vid 10 och på kvällen ska jag på middag hos Anders i min klass, kommer bli skitkul! Därefter ska alla vidare till Eriks halloweenfest. Ska jag klä ut mig eller inte? Får se om jag pallar.

Ikväll ska jag ha lite quality time med mig själv. Kan behövas känner jag.

2 kommentarer:

  1. suzanne liljegren7 november 2009 kl. 02:54

    vadå fick infleunsaträff? berodde det på att du haft influensa eller att du har?

    SvaraRadera
  2. nej mamma. :) vi odlade bakterier från bl.a. svalg- och urinprov (från patienter alltså!). så en av patienterna hade alltså den bakterien i svalget, det var en liten kille. haemophilus influenzae är en av de vanligaste bakterierna bland småbarn. konstigt då att jag fick det på rhodos? jag var ju ändå 17 då det begav sig! ;)

    SvaraRadera