söndag 1 november 2009

Lugn och skön helg

I helgen har jag inte gjort mycket alls. Tror det var precis vad jag behövde. Ibland känns det som att jag knappt får paus till att andas i vardagen, så att bara ta det lugnt var härligt, men måste erkänna att det kändes ovant. Jag har kollat på film, pluggat, fixat små ärenden, pratat lääänge i telefon med familj och vänner (som jag sällan ser numera eftersom att jag bor i Lund) m.m. Igår kväll såg jag och J filmen "A beautiful mind". Riktigt bra! Perfekt kombo för oss, handlade om matematik och medicin (sjukdomen schizofreni). Haha.

Håller på att läsa en artikel som jag ska opponera på imorgon i skolan. Handlar om en bakterie som lätt sprids på sjukhus. Den artikeln är rätt ok ändå. Min däremot (som jag ska redovisa på fredag och bli opponerad på) är hysterisk. Handlar om baketerien Helicobacter pylori som man tror ligger bakom många cancerfall i magen. Riktigt detaljerad, suck. Aja, det är bara att ta tag i det. Nu ska jag äta middag!

1 kommentar: