torsdag 12 november 2009

Tapas

Nyss hemkommen från ett supertrevligt inflyttningstapasknytkalas. Reitan i min klass och Hanna från MSF bor numera, tillsammans med tre andra tjejer i en enorm villa mitt i centrala Lund. Hur fint som helst! Alla gäster ombads ta med egna tapas. Jag och Karin hade nog det sämsta, haha. Uppskivade baguetter med tapenade. Såg förjävligt ut (har tyvärr ingen bild på det) om man jämförde med alla andras, ambitiösa snittar, men gott var det och jag tog för mig ordentligt av allt annat. :D

Imorn åker J till New York med John. Sååå avundsjuk! Har hintat om lite grejer som "jag skulle köpt åt mig själv om jag hade åkt"... Hehe, hoppas jag får någon liten present, sånt är alltid trevligt. Senast jag var i USA var sommaren 2006. Då åkte vi i familjen runt på en sex veckor lång road trip genom USA:s östkust, ner till Florida och Texas och upp genom Arkansas, Tennessee m.m. En av de bästa resorna jag gjort någonsin.

Apropå resa. Det är lite svårt att göra när man pluggar heltid. Man har varken tid eller pengar till det. Är glad att jag ändå har rest så pass mycket som jag har, innan jag började plugget. För nu rullar det liksom bara på, på något sätt. Hoppas att jag kan praktisera på amerikanskt sjukhus nästa, eller näst-nästa sommar. Det vore coolt!



Här är jag i New York 2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar