söndag 8 november 2009

Middag och Halloweenfest

Länge sen vi i klassen käkade middag och festade ihop, riktigt kul var det! Extra roligt var att malmöiterna Amanda, Fanny och Petra var med också. Efter termin tre splittrades vår klass upp i två delar, ena halvan hamnade i Lund (däribland jag) och andra i Malmö. Tråkigt att man inte hinner ses lika ofta längre.

Jag klädde ut mig till slut. Igår, 20 minuter innan leksaksaffären "Jättekul" stängde, cyklade jag dit lite desperat, för att få tag i någon passande attiralj till kvällen. Expediten tittade ursäktande på mig och sa att de hade rensat bort alla Halloweenprylar sen förra helgen. Jaha, what to do? Tänkte jag och köpte en plastorm (att ha runt halsen, ooohh, scary...Anna och Fanny blev faktiskt rädda för min orm. Anna vågade inte ge mig en kram och Fanny ville bestämt att jag skulle ta bort ormen när vi satt och åt.) och ett fuskspindelnät från Buttericks. Anders lovade mig att jag fick låna en häxhatt av honom.

Sagt och gjort, tuperade håret hemma (vilket för övrigt var evigheter sen jag gjorde. Tror senaste gången var när jag var typ tio år och vi gjorde Michael Jacksons "Thriller" på Daléntrofén, en konståkningstävling), sprayade en massa, sminkade till mig och satte på lite spindelnät på kroppen.

När jag kom till middagen insåg jag efter typ två sekunder, att jag var den enda som var utklädd... Jag ville inte ens klä ut mig, utan gjorde det mest för att inte vara "den som var den". Efter middagen klädde dock en del ut sig. Bra det! Middagen var god också, det var Martin och Lasse som hade fixat. Anna och Catrin hade gjort efterrätten; norrländsk åkerbärspannacotta. Reitan och Micke stod för snacksen, små snittar av cheeseburgare och pommes frites från McDonald's. Haha, sjukt gott. Festen hos Erik var kul också, där var det många utklädda, så jag smälte in bra.

Nu sitter jag här och försöker kamma ut mitt tuperade hår. Har lätt dragit av en tredjedel av allt hår jag hade på huvudet från början. Självförvållad alopeci? Snart kommer Andrea hit och vi ska promenera till Nova och kolla lite i affärer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar