onsdag 18 november 2009

Storm i Lund och J är hemma! :)

Det har blåst upp till storm ikväll i Lund. Mina fönster skakar här hemma.

J har kommit hem igen, jättemysigt! Fick en massa fina presenter av honom, verkligen fina. Blev förstås väldigt glad, men mest glad blev jag av att få vara med honom igen, har varit rätt tomt när han varit borta. Typiskt att det spöregnade och stormade när han kom tillbaka. Just ett fint välkomnande.

Idag har vi haft temadag i skolan: "kommunikation och ledarskap". Det var intressant. Vi fick hålla i presentationer, få feedback på det och göra om. Jag skulle tänka på att prata högre. Annars tyckte de som lyssnade att jag verkade självsäker, engagerande, tydlig och trovärdig. Det var fina omdömen! Ska försöka sänka mitt röstläge och prata mer starkt nästa gång jag håller ett framförande. Dessutom fick vi spela en del rollspel. Det var häftigt att se hur olika sociala status och attityder påverkar arbetsklimatet och samarbetet.

Just det ja, idag fyller min storebror Andreas år. 32 bast. Grattis igen Daddis (jag kallade honom för det när jag var liten och inte kunde uttala hans riktiga namn)!

Pappa och Andreas hemma på Lidingö i påskas. Lika va?

5 kommentarer:

  1. vad fick du av honom? :D

    SvaraRadera
  2. Kashmirscarf från Marc Jacobs, bodybutter och scrub från The Body Shop och underkläder från Victoria's Secret! Jättefint! Väldigt generöst av honom... Hade verkligen inte räknat med det...

    SvaraRadera
  3. oj tjena! kanske värt att roffa honom från dig ;) pusspuss

    SvaraRadera
  4. här roffas ingenting fretzie! ;) du kan kanske få några av påsarna som han hade med sig hem, från affärerna han var i?

    SvaraRadera
  5. ååh, det tjingar jag!! passande som julklapp :)

    SvaraRadera