onsdag 25 november 2009

Var är mitt liv någonstans?

Mardrömsnatt.
Det var länge sen jag drömde en mardröm sist. I natt drömde jag flera på rad. ALLA handlade om obduktioner. Den värsta av dem var nog när jag drömde att patienten vi skulle obducera inte hade dött än, så jag var tvungen att döda honom först. Absurt och mycket sjukt. Vaknade till då och då, kunde inte somna om, kände mig orolig. 06.30 ringde klockan och det var bara att gå upp och möta sitt öde.

Ok. I skolan 07.45. Obducerar en människa. Jobbigt i början (som vanligt), men blir lätt avtrubbad efter en kvart. Intressant att se hur alla organen ligger i kroppen. Funderar på hur jag själv ser ut inuti. Liklukten bedövades med Annas tigerbalsam. Näsan brände till rätt rejält och ett tag bannade jag mig själv ordentligt för att jag inte hade skitit i att ta på det. Gjorde ont och kändes som att näsan skulle trilla av.

Det var ett intressant obduktionsfall. På ett sätt vanligt och på ett sätt lite mer ovanligt.

Efter detta åt jag lunch, pluggade lite och därefter hade vi mikroskopi i flera timmar. Åkte hem till J efter skolan och sen åkte vi tillsammans hem till mig. Var klara med middag vid 19 ungefär...

Imorn är det skola igen, 8.15. Då har vi EKG-lab. När ska jag få sova ut? När ska jag hinna träna? Nästa vecka blir lugnare. Mamma kommer ner på torsdag också, ska bli så mysigt!

Nu ska jag läsa lite om blödningar och blodproppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar